Mindennapi Egészség

Merülj el velünk az egészségmegőrzés, az egészséges életvitel az orvostudomány és sport világában! Hírekkel, érdekességekkel, tippekkel várunk!


A blogot a Legjobborvos.hu magánorvos kereső oldal üzemeltetője, a Mediator Pro Szolgáltató Kft. vezeti.

 

A blogunkon található információk nem helyettesíthetik szakember véleményét, ezért kérjük minden esetben fordulj orvoshoz!

Friss topikok

Címkék

agy (1) agyvérzés (2) ailurofóbia (1) alkohol (2) alkoholfogyasztás (1) allergia (1) álmatlanság (2) alvás (6) alváshiány (1) alvásterápia (1) anorexia (1) anyajegy (1) anyatej (1) asztma (1) autómentes nap (2) bacik (1) bacilusok (1) baleset (1) boldogság (1) bőrrák (1) cannabis (1) CBD (1) cigaretta (3) cink (1) cukor (2) cukorbetegség (3) daoyin (1) demencia (1) depresszió (1) diéta (1) dohányzás (4) drog (1) Duna Maraton (1) e-cigaretta (1) e-páciens (1) éberség (2) edzés (2) egészség (12) egészségügy (4) egészségügyi startup (1) éjsz (1) éjszakai baglyok (1) életmód (1) elhízás (3) emh (1) emlőrák (1) energiaital (1) epilepszia (1) étkezés (16) európai mobilitási hét (1) Facebook (1) fagyasztott (1) fáradtság (1) fejfájás (2) felrobbanó fej szindróma (1) fertőtlenítés (1) figyelmeztető jelek (1) fitness (1) fluorid (1) fluorózis (1) fóbiák (1) fogászat (2) fogszuvasodás (1) fogyás (7) fogyókúra (4) fogyókúrás tévhitek (1) folsav (1) függőség (1) futás (2) futóverseny (2) gerinc (1) gyeresportolni.hu (1) gyümölcs (1) hal (1) hálapénz (1) hallás (1) hasfájás (1) haspuffadás (1) hát- és derékfájdalom (1) hidratáció (1) hipertenzió (1) időjárás (1) infarktus (2) influenza (2) influenza terjedése (1) innováció (1) internetfüggőség (1) ízületi gyulladás (1) jóga (1) kardiológia (1) kávéfogyasztás (1) kérdőíves kutatás (1) kerekesszék (1) kerékpár (2) későn kelők (1) kézmosás (1) koffein (1) kóla (1) konferencia (1) korán kelők (1) kórokozók (2) krónikus fáradtság (1) kullancs (1) látás (2) láz (1) láz csökkentés (1) legjobborvos.hu (1) Lyme-kór (1) magas sarkú cipő (1) magas vérnyomás (1) maraton (1) marihuána (2) meditáció (1) melanoma (1) memória (3) memória javítása (1) mentális képességek megőrzése (1) méregtelenítés (1) migrén (1) mozgás (3) munka (1) nevetés (1) nyaralás (1) omega-3 zsírsav (1) öngyilkosság (1) online időpontfoglalás (1) online marketing (1) orvos választás (1) oszteoarthritisz (1) Parkinson kór (1) penészgomba (1) pszichológia (1) rákos megbetegedések (2) ReWalk (1) rossz emlékek (1) sófogyasztás (1) SOTE (1) sport (1) sportegyesületek (1) startup (1) stressz (5) stroke (1) szem (1) szemjóga (1) szervezett sportolás (1) szív-és érrendszeri betegségek (5) szív- és érrendszer (5) szívelégtelenség (1) szívinfarktus (1) szívritmuszavar (1) szívroham (3) szoptatás (2) szűrés (1) találmány (2) tápanyagtartalom (2) táplálkozás (3) tea (3) tengerpart (1) testmozgás (1) tiszta levegő (1) Tiszta levegő - mozdulj érte! (1) tolószék (1) tüsszögés (1) üdítő (2) újra jár (1) utazás (1) vas (1) vegetáriánus (2) vércukor (1) vérnyomás (2) vezetés (1) zöldség (6) zöld tea (1) Címkefelhő

Forrás

2013.06.17. 07:00 - MindennapiEgészség

10 étel, ami puffadást okozhat

Gyakran érzed magad felfúvódva, görcsöl a hasad?

Javasoljuk, hogy tekintsd át alábbi listánkat, ugyanis az alábbi 10 étel puffadást okozhat! Ha szoktál ilyeneket enni, javasoljuk, hogy próbáld meg kerülni, és figyeld, hogy tapasztalsz-e változást! Ha igen, érdemes elgondolkodni az étrended módosításán!

5_puffadas_0.jpgZsíros, sült ételek (hamburger, chips, rántott ételek) 
Ezeket az ételeket a gyomor lassabban tudja lebontani.

Fűszeres ételek
(bors, szerecsendió, szegfűszeg, chili, curry, hagyma, fokhagyma, mustár, torma)
A fűszerek fokozzák a gyomorsav termelést, ami irritálhatja a bélrendszert. Így ezeket ne vagy csak mérsékelten használd!

Egyes zöldségek jobban megterhelhetik a szervezetünket
(bab, brokkoli, kelbimbó, káposzta, karfiol, lencse, hagyma, paprika)

Szénsavas és magas savtartalmú italok
(alkohol, magas koffeintartalmú italok, forró csokoládé, gyümölcslevek)
Ezek is irritálhatják a gyomor- és bélrendszert.

Sós ételek 
A magas nátriumtartalom miatt a szervezet kevesebb vízhez jut, ami puffadásérzetet eredményez.

Mesterséges édesítőszerek
(aszpartám, szacharin, xilit, maltit, mannit, ciklamátok)
Ezek is növelhetik a puffadás esélyét. Megtalálhatóak diétás italokban, édességekben, süteményekben.

Tejtermékek 
Az emberek között gyakori a laktóz-érzékenység. A szervezetük nem tudja lebontani a tejtermékeket, ami gáztermeléshez vezet.

Gyümölcs
A fruktóz-érzékenyeknél okozhat a túlzott gyümölcsfogyasztás problémát, mert nem tudják megfelelően megemészteni a (gyümölcs)cukrot. Ha gyümölcsevés után szoktad érezni a puffadást, válassz alacsonyabb fruktóz tartalmúakat! (pl. dinnye, sárgabarack). Javasoljuk, hogy ha gyümölcsöt eszel, a főétkezésektől elkülönítve tedd (30 perccel előtte vagy 2 órával utána), hogy megfelelően le tudja bontani a szervezet az ételeket.

Egyes keményítők
(burgonya, kukorica, tészta, búza)
Ha ezek után szoktad magad kellemetlenül érezni, helyettesítsd rizzsel, ami nem okoz gázképződést.

Rágógumi 
A gyakori rágózás következtében is beindul az emésztés, ami ugyancsak puffadáshoz vezethet.

Mindenki másra érzékenyebb, ezért javasoljuk, hogy teszteld le, melyik étel elhagyása oldja meg a problémát. Amennyiben folyamatosan tapasztalod a felfúvódást, javasoljuk, hogy keresd fel háziorvosodat, mert a nem megfelelő étkezésen kívül akár betegségek is okozhatnak ilyen tünetet!

Szólj hozzá!

Címkék: étkezés hasfájás haspuffadás


A bejegyzés trackback címe:

https://mindennapiegeszseg.blog.hu/api/trackback/id/tr915332388

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.