Mindennapi Egészség

Merülj el velünk az egészségmegőrzés, az egészséges életvitel az orvostudomány és sport világában! Hírekkel, érdekességekkel, tippekkel várunk!


A blogot a Legjobborvos.hu magánorvos kereső oldal üzemeltetője, a Mediator Pro Szolgáltató Kft. vezeti.

 

A blogunkon található információk nem helyettesíthetik szakember véleményét, ezért kérjük minden esetben fordulj orvoshoz!

Friss topikok

Címkék

agy (1) agyvérzés (2) ailurofóbia (1) alkohol (2) alkoholfogyasztás (1) allergia (1) álmatlanság (2) alvás (6) alváshiány (1) alvásterápia (1) anorexia (1) anyajegy (1) anyatej (1) asztma (1) autómentes nap (2) bacik (1) bacilusok (1) baleset (1) boldogság (1) bőrrák (1) cannabis (1) CBD (1) cigaretta (3) cink (1) cukor (2) cukorbetegség (3) daoyin (1) demencia (1) depresszió (1) diéta (1) dohányzás (4) drog (1) Duna Maraton (1) e-cigaretta (1) e-páciens (1) éberség (2) edzés (2) egészség (12) egészségügy (4) egészségügyi startup (1) éjsz (1) éjszakai baglyok (1) életmód (1) elhízás (3) emh (1) emlőrák (1) energiaital (1) epilepszia (1) étkezés (16) európai mobilitási hét (1) Facebook (1) fagyasztott (1) fáradtság (1) fejfájás (2) felrobbanó fej szindróma (1) fertőtlenítés (1) figyelmeztető jelek (1) fitness (1) fluorid (1) fluorózis (1) fóbiák (1) fogászat (2) fogszuvasodás (1) fogyás (7) fogyókúra (4) fogyókúrás tévhitek (1) folsav (1) függőség (1) futás (2) futóverseny (2) gerinc (1) gyeresportolni.hu (1) gyümölcs (1) hal (1) hálapénz (1) hallás (1) hasfájás (1) haspuffadás (1) hát- és derékfájdalom (1) hidratáció (1) hipertenzió (1) időjárás (1) infarktus (2) influenza (2) influenza terjedése (1) innováció (1) internetfüggőség (1) ízületi gyulladás (1) jóga (1) kardiológia (1) kávéfogyasztás (1) kérdőíves kutatás (1) kerekesszék (1) kerékpár (2) későn kelők (1) kézmosás (1) koffein (1) kóla (1) konferencia (1) korán kelők (1) kórokozók (2) krónikus fáradtság (1) kullancs (1) látás (2) láz (1) láz csökkentés (1) legjobborvos.hu (1) Lyme-kór (1) magas sarkú cipő (1) magas vérnyomás (1) maraton (1) marihuána (2) meditáció (1) melanoma (1) memória (3) memória javítása (1) mentális képességek megőrzése (1) méregtelenítés (1) migrén (1) mozgás (3) munka (1) nevetés (1) nyaralás (1) omega-3 zsírsav (1) öngyilkosság (1) online időpontfoglalás (1) online marketing (1) orvos választás (1) oszteoarthritisz (1) Parkinson kór (1) penészgomba (1) pszichológia (1) rákos megbetegedések (2) ReWalk (1) rossz emlékek (1) sófogyasztás (1) SOTE (1) sport (1) sportegyesületek (1) startup (1) stressz (5) stroke (1) szem (1) szemjóga (1) szervezett sportolás (1) szív-és érrendszeri betegségek (5) szív- és érrendszer (5) szívelégtelenség (1) szívinfarktus (1) szívritmuszavar (1) szívroham (3) szoptatás (2) szűrés (1) találmány (2) tápanyagtartalom (2) táplálkozás (3) tea (3) tengerpart (1) testmozgás (1) tiszta levegő (1) Tiszta levegő - mozdulj érte! (1) tolószék (1) tüsszögés (1) üdítő (2) újra jár (1) utazás (1) vas (1) vegetáriánus (2) vércukor (1) vérnyomás (2) vezetés (1) zöldség (6) zöld tea (1) Címkefelhő

Forrás

2013.08.07. 06:10 - MindennapiEgészség

Ismerd meg a szemjógát!

- Néhány egyszerű gyakorlat a szemek egészségéért -

A Chitra Jógastúdió (www.chitrajogastudio.hu) oktatói egy rövid gyakorlatot ajánlanak számodra, mellyel hosszútávon megőrizheted szemeid egészségét!

Mint minden izomnak, így a szem izmainak is szükségük van tornáztatásra. A hétköznapi élet mókuskerekében viszont tudomást sem veszünk ezekről az izmokról, pedig óriási munkát végeznek, hiszen a külvilág információinak legnagyobb részét a látás során dolgozzuk fel.

Elhanyagoljuk állapotukat, ha például valamit figyelünk, inkább fordítjuk fejünket, mintsem a tekintetet mozdítjuk. A több órás tévézés, számítógép bámulás egy pontra kényszeríti a tekintetet, merevítve az izmokat, a mesterséges fény szintén nem a barátunk. A fejfájás sok esetben a szemek fáradtságának köszönhető. Mindent megteszünk tehát azért, hogy szemünk fáradt, piros, tekintetünk fénytelen legyen, a látáshibák egészen fiatalkorban megjelenjenek.

A szemek állapota ráadásul összefügg a test teljes állapotával, így kihat az anyagcserére, az idegrendszer működésére is.

A szemünk, látásunk egészségéért pedig tehetünk, ebben segít a szemjóga.

Nézzük, mire is jó:
- erősíti a látást, esetenként ez dioptriában is mérhető
- ellazítja az elmét, megnyugtat
- a tekintet élénkké válik, kitisztul.

Tapasztalatból tudom, hogy néhány perces szemtorna után a fáradt szemek érezhetően felfrissülnek, tulajdonképpen ekkor érzem, hogy valóban vannak szemkörnyéki izmaim! Segít megszüntetni a reggeli fásult tekintetet, megszünteti a táskás kialvatlan szemek látványát. Én magam szívesen tornáztatom a szemeimet ébredés után, ekkor érzem a leginkább hatásosnak.

Állítólag kitartó napi többszöri szemtornával korrigálható mindenféle látásprobléma.

A szemjógának van némi kozmetikai hatása is - én legalábbis ezt tapasztalom: a tekintet kipihentebb, ragyogóbb lesz, a szemkörnyéki ráncok kisimulnak, a szemfehérje tisztábbá válik.

Az alábbi néhány gyakorlat egy komplett kis mini szemjóga sorozat, mindössze néhány percet vesz igénybe, ha lehet legalább naponta egyszer csináld végig! Lehet otthon, vagy akár a munkahelyen, ha már nagyon elfáradtak a szemeid. Kényelmes ülő helyzetben gyakorolj, a hát, nyak egyenes, vállakat ellazítod. Ha otthon vagy, ülhetsz törökülésben a szőnyegen, ha széken ülsz, a lábakat ne keresztezd, talpak a talajon legyenek.

A mozdulatokat lassan, összefüggően végezd, ne kapkodva, szaggatottan! A tartásod mindvégig egyenes legyen, de laza, a fej ne kövesse a szemek mozgását. Minden gyakorlat alatt a szemeket tartsd csukva, de ne szorítsd össze!

Fontos! A szemjóga alatt szemüveget, kontaktlencsét ne viselj!

1. gyakorlat: lassan nézz fel egy képzeletbeli pontra, majd le. Ismételd tízszer!

2. gyakorlat: nézz jobbra a legszélső pontra, majd lassan vidd át a tekintetet balra. Figyelj rá, hogy a fejed ne mozduljon! Ismételd összesen tízszer!

3. gyakorlat: most átlósan mozgasd a szemeket! Nézz fel a jobb sarokba, majd vidd a tekintetet balra le! Ötször ismételd meg, majd végezd el a másik oldalra is: nézz fel balra átlósan, majd jobbra le! Ismételd ötször!

4. gyakorlat: végül végezz szemkörzést! Nézz fel a legmagasabb pontra (szemek még mindig csukva) majd lassan - mintha egy képzeletbeli kör szélein szélein vezetnéd végig a tekinteted - nézz jobbra, majd lefelé, balra és ismét fel. Ismételd ötször majd csináld meg a gyakorlatot a másik irányba is: nézz fel aztán indítsd el a tekinteted balra, le, jobbra és fel! Ismételd ötször!

5. gyakorlat: dörzsöld össze a tenyereidet és ha jól átforrósodtak, félgömböt formálva belőlük, borítsd őket a még mindig csukott szemeidre, úgy, hogy a tenyerek közepe nem ér a szemekhez. Érezni fogod, hogy a szemek feltöltődnek, megpihennek a meleg hatására!

Ezután még néhány pillanatig tartsd csukva a szemeket, majd lassan nyisd ki őket!

Próbáld ki a gyakorlatokat és ha tapasztalod pozitív hatásukat, oszd meg velünk is!

Jó gyakorlást!

Namasté!

Szólj hozzá!

Címkék: szem látás jóga szemjóga


A bejegyzés trackback címe:

https://mindennapiegeszseg.blog.hu/api/trackback/id/tr605434371

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.