Mindennapi Egészség

Merülj el velünk az egészségmegőrzés, az egészséges életvitel az orvostudomány és sport világában! Hírekkel, érdekességekkel, tippekkel várunk!


A blogot a Legjobborvos.hu magánorvos kereső oldal üzemeltetője, a Mediator Pro Szolgáltató Kft. vezeti.

 

A blogunkon található információk nem helyettesíthetik szakember véleményét, ezért kérjük minden esetben fordulj orvoshoz!

Friss topikok

Címkék

agy (1) agyvérzés (2) ailurofóbia (1) alkohol (2) alkoholfogyasztás (1) allergia (1) álmatlanság (2) alvás (6) alváshiány (1) alvásterápia (1) anorexia (1) anyajegy (1) anyatej (1) asztma (1) autómentes nap (2) bacik (1) bacilusok (1) baleset (1) boldogság (1) bőrrák (1) cannabis (1) CBD (1) cigaretta (3) cink (1) cukor (2) cukorbetegség (3) daoyin (1) demencia (1) depresszió (1) diéta (1) dohányzás (4) drog (1) Duna Maraton (1) e-cigaretta (1) e-páciens (1) éberség (2) edzés (2) egészség (12) egészségügy (4) egészségügyi startup (1) éjsz (1) éjszakai baglyok (1) életmód (1) elhízás (3) emh (1) emlőrák (1) energiaital (1) epilepszia (1) étkezés (16) európai mobilitási hét (1) Facebook (1) fagyasztott (1) fáradtság (1) fejfájás (2) felrobbanó fej szindróma (1) fertőtlenítés (1) figyelmeztető jelek (1) fitness (1) fluorid (1) fluorózis (1) fóbiák (1) fogászat (2) fogszuvasodás (1) fogyás (7) fogyókúra (4) fogyókúrás tévhitek (1) folsav (1) függőség (1) futás (2) futóverseny (2) gerinc (1) gyeresportolni.hu (1) gyümölcs (1) hal (1) hálapénz (1) hallás (1) hasfájás (1) haspuffadás (1) hát- és derékfájdalom (1) hidratáció (1) hipertenzió (1) időjárás (1) infarktus (2) influenza (2) influenza terjedése (1) innováció (1) internetfüggőség (1) ízületi gyulladás (1) jóga (1) kardiológia (1) kávéfogyasztás (1) kérdőíves kutatás (1) kerekesszék (1) kerékpár (2) későn kelők (1) kézmosás (1) koffein (1) kóla (1) konferencia (1) korán kelők (1) kórokozók (2) krónikus fáradtság (1) kullancs (1) látás (2) láz (1) láz csökkentés (1) legjobborvos.hu (1) Lyme-kór (1) magas sarkú cipő (1) magas vérnyomás (1) maraton (1) marihuána (2) meditáció (1) melanoma (1) memória (3) memória javítása (1) mentális képességek megőrzése (1) méregtelenítés (1) migrén (1) mozgás (3) munka (1) nevetés (1) nyaralás (1) omega-3 zsírsav (1) öngyilkosság (1) online időpontfoglalás (1) online marketing (1) orvos választás (1) oszteoarthritisz (1) Parkinson kór (1) penészgomba (1) pszichológia (1) rákos megbetegedések (2) ReWalk (1) rossz emlékek (1) sófogyasztás (1) SOTE (1) sport (1) sportegyesületek (1) startup (1) stressz (5) stroke (1) szem (1) szemjóga (1) szervezett sportolás (1) szív-és érrendszeri betegségek (5) szív- és érrendszer (5) szívelégtelenség (1) szívinfarktus (1) szívritmuszavar (1) szívroham (3) szoptatás (2) szűrés (1) találmány (2) tápanyagtartalom (2) táplálkozás (3) tea (3) tengerpart (1) testmozgás (1) tiszta levegő (1) Tiszta levegő - mozdulj érte! (1) tolószék (1) tüsszögés (1) üdítő (2) újra jár (1) utazás (1) vas (1) vegetáriánus (2) vércukor (1) vérnyomás (2) vezetés (1) zöldség (6) zöld tea (1) Címkefelhő

Forrás

2013.11.04. 15:40 - MindennapiEgészség

Egy csésze forró teát?

Megérkezett az igazi esős, szeles őszi idő, ilyenkor jól esik egy csésze forró tea. Most eláruljuk nektek, melyik típust miért érdemes fogyasztani.

A teafajtákat, több szempont szerint lehet osztályozni. A tealevelek utómunkálatai (fermentációs folyamatai) szerint öt nagy teafajtát lehet meghatározni.

ID-100127608.jpg

Fekete tea:
A fekete tea a zöld tea fermentálásával, azaz speciális hőkezelésével készül. Betakarítást követően a tealevelek kémiai reakción mennek keresztül, azaz oxidálódnak. Ennek köszönhetően a tea elveszti antioxidáns hatásának nagy részét, azonban az íze összetettebb és karakteresebb lesz.
A fekete teában lévő teanin nevű aminosav segít éber állapotba kerülni, miközben a szervezet nyugalmi állapotban marad. A teanin hatása már 2-3 csésze fekete tea elfogyasztását követően tapasztalható. A fekete teát este is nyugodtan fogyaszthatjuk, mert más koffeintartalmú italokkal szemben nem zavarja az elalvást, a nyugodt pihenést. 

Zöld tea:
A zöld teát szűz teának is nevezik, mert készítésekor az erjesztési, fermentálási fázis elmarad. Feldolgozása alatt több lépésben párolják, a cél a víztartalom kivonása a levelekből. Ezzel az eljárással megmaradnak a természetes enzimek és antioxidánsok, melyek a fermentálással elvesznének.
A zöld teában kevés koffein van – a fekete teához képest kb. a harmada.
A tea minőségét sok minden befolyásolja: a termesztési helyen kívül fontos szempont a levelek életkora, ugyanis minél fiatalabb a zöld tea, annál gyengébb minőségű, ezáltal irritálhatja a gyomrot.
A zöld tea serkenti az anyagcserét, zsírégető és kiváló élénkítő hatású. Vitaminokban gazdag, ezáltal erősíti az immunrendszert. További előnyei: értágító – fejfájás esetén hasznos lehet, valamint a benne található antioxidánsok védenek a szabad gyökök kóros elszaporodása ellen, így a fogyasztása hozzájárulhat egyes daganatos megbetegedések megelőzéséhez is.

Sárga tea:
A sárga teát véletlenül fedezték fel a zöld tea készítése közben. Észrevették, hogy ha a leveleket gyúrás és csavarás után nem szárítják meg idejében, akkor sárga színt vesznek fel. Előállítása egy lépésben különbözik a zöld teákétól: a sárga teák esetében kimarad a fonnyasztás fázisa, helyette egy rövid sütési folyamat következik. Ezzel megakadályozzák a gyors fermentációt.
A sárga tea csökkenti a koleszterinszintet, de bőrünk, hajunk és fogaink egészségét is kiválóan védi. A zöld teához hasonlóan a sárga is természetes segítség lehet a fogyókúrában, ugyanis zsírégetőként is használható.

Fehér tea:
Kínában a fehér tea fogyasztása több mint ezer évig a császárok kiváltsága volt.
A fehér tea rügyeit a leszedésük után bambuszszitára terítik ki, majd 2 nap alatt megfonnyasztják. Ekkor válik igazán fehérré az oxidáció hatására. A fehér tea bimbóit száradás közben többször átforgatják kézzel, így segítik a nedvességtartalom elvesztését. Ez után mintegy 90-100 °C hőmérsékleten szárítják tovább a fehér tea rügyeit.
A fehér tea természetes antioxidáns tartalma a zöld teában található mennyiség kétszerese. Ezek közömbösítik a káros szabad gyököket, gátolják a sejtek öregedését. A fehér tea rákmegelőző hatású, mivel flavonoid tartalma megakadályozza a sejtburjánzást.Vérnyomáscsökkentő hatású, továbbá koleszterincsökkentő és érelmeszesedést gátló.

Vörös tea
A vörös teák nagy részét Indiában termesztik.
A vörös tea részlegesen van erjesztve, a fekete és zöld tea között áll mind ízben, mind színben. Készítésekor félbeszakítják a fermentációs folyamatot, amikor a tealevél közepe még nem, de a végei már teljesen fermentáltak.
A vörös tea nyugtató, stresszoldó és méregtelenítő hatású. Serkenti a zsírok lebontását, valamint csökkenti a koleszterinszintet. Remek antioxidáns, amelynek hatása sokkal intenzívebb, mint a zöld teáé. 

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://mindennapiegeszseg.blog.hu/api/trackback/id/tr465614417

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.