Mindennapi Egészség

Merülj el velünk az egészségmegőrzés, az egészséges életvitel az orvostudomány és sport világában! Hírekkel, érdekességekkel, tippekkel várunk!


A blogot a Legjobborvos.hu magánorvos kereső oldal üzemeltetője, a Mediator Pro Szolgáltató Kft. vezeti.

 

A blogunkon található információk nem helyettesíthetik szakember véleményét, ezért kérjük minden esetben fordulj orvoshoz!

Friss topikok

Címkék

agy (1) agyvérzés (2) ailurofóbia (1) alkohol (2) alkoholfogyasztás (1) allergia (1) álmatlanság (2) alvás (6) alváshiány (1) alvásterápia (1) anorexia (1) anyajegy (1) anyatej (1) asztma (1) autómentes nap (2) bacik (1) bacilusok (1) baleset (1) boldogság (1) bőrrák (1) cannabis (1) CBD (1) cigaretta (3) cink (1) cukor (2) cukorbetegség (3) daoyin (1) demencia (1) depresszió (1) diéta (1) dohányzás (4) drog (1) Duna Maraton (1) e-cigaretta (1) e-páciens (1) éberség (2) edzés (2) egészség (12) egészségügy (4) egészségügyi startup (1) éjsz (1) éjszakai baglyok (1) életmód (1) elhízás (3) emh (1) emlőrák (1) energiaital (1) epilepszia (1) étkezés (16) európai mobilitási hét (1) Facebook (1) fagyasztott (1) fáradtság (1) fejfájás (2) felrobbanó fej szindróma (1) fertőtlenítés (1) figyelmeztető jelek (1) fitness (1) fluorid (1) fluorózis (1) fóbiák (1) fogászat (2) fogszuvasodás (1) fogyás (7) fogyókúra (4) fogyókúrás tévhitek (1) folsav (1) függőség (1) futás (2) futóverseny (2) gerinc (1) gyeresportolni.hu (1) gyümölcs (1) hal (1) hálapénz (1) hallás (1) hasfájás (1) haspuffadás (1) hát- és derékfájdalom (1) hidratáció (1) hipertenzió (1) időjárás (1) infarktus (2) influenza (2) influenza terjedése (1) innováció (1) internetfüggőség (1) ízületi gyulladás (1) jóga (1) kardiológia (1) kávéfogyasztás (1) kérdőíves kutatás (1) kerekesszék (1) kerékpár (2) későn kelők (1) kézmosás (1) koffein (1) kóla (1) konferencia (1) korán kelők (1) kórokozók (2) krónikus fáradtság (1) kullancs (1) látás (2) láz (1) láz csökkentés (1) legjobborvos.hu (1) Lyme-kór (1) magas sarkú cipő (1) magas vérnyomás (1) maraton (1) marihuána (2) meditáció (1) melanoma (1) memória (3) memória javítása (1) mentális képességek megőrzése (1) méregtelenítés (1) migrén (1) mozgás (3) munka (1) nevetés (1) nyaralás (1) omega-3 zsírsav (1) öngyilkosság (1) online időpontfoglalás (1) online marketing (1) orvos választás (1) oszteoarthritisz (1) Parkinson kór (1) penészgomba (1) pszichológia (1) rákos megbetegedések (2) ReWalk (1) rossz emlékek (1) sófogyasztás (1) SOTE (1) sport (1) sportegyesületek (1) startup (1) stressz (5) stroke (1) szem (1) szemjóga (1) szervezett sportolás (1) szív-és érrendszeri betegségek (5) szív- és érrendszer (5) szívelégtelenség (1) szívinfarktus (1) szívritmuszavar (1) szívroham (3) szoptatás (2) szűrés (1) találmány (2) tápanyagtartalom (2) táplálkozás (3) tea (3) tengerpart (1) testmozgás (1) tiszta levegő (1) Tiszta levegő - mozdulj érte! (1) tolószék (1) tüsszögés (1) üdítő (2) újra jár (1) utazás (1) vas (1) vegetáriánus (2) vércukor (1) vérnyomás (2) vezetés (1) zöldség (6) zöld tea (1) Címkefelhő

Forrás

2014.02.03. 10:23 - MindennapiEgészség

Egyik kedvenc téli gyümölcsünk, a kivi

A káprázatos zöld színű gyümölcs Kínából származik, nevét azonban Új-Zéland címerállatáról, a kivimadárról kapta.

A kivi rendkívül gazdag vitaminokban, kiemelkedő a C- és E-vitamintartalma. Majdnem kétszer annyi C-vitamint tartalmaz, mint a narancs. Ezen kívül egy közepes méretű gyümölcsben 250 milligramm kálium is található, továbbá olyan létfontosságú tápanyagok, mint a K-vitamin, magnézium, réz foszfor és flavonoidok. Magas tápanyagtartalma ellenére azonban kevés kalóriát tartalmaz.ID-10054315.jpg

A kivi fogyasztása magas C-vitamintartalma által erősíti immunrendszerünket és megvéd a meghűléses megbetegedésektől. Székrekedés ellen is hatásos, a benne lévő ktinidin pedig segíti az emésztőrendszer működését. Magas rost- és káliumtartalma révén a szív egészségére is jótékony hatással bír.
Igen nagy mennyiséget tartalmaz a lutein nevű antioxidánsból, amely komoly szerepet játszik a vérnyomás csökkentésében.
Nem véletlenül kedvelt alapanyag a szépségiparban, hiszen feszesebbé teszi a bőrt, szabályozza a sejtanyagcserét.
A gyümölcs rendszeres fogyasztásával megelőzhetjük az asztmát és a nehézlégzést.
Lutein a kiviben is megtalálható, amely a szembetegségek kialakulását segít elkerülni.
A kivi segíti a vas felszívódását, ezáltal a vérszegénység és vashiány megelőzését, kezelését is szolgálja.
A kínai népgyógyászatban úgy tartják, a rák megelőzésére is alkalmas, a kivi rendszeres fogyasztásával csökkenhet a tumoros betegségek kialakulásának esélye.
Ezen kívül még számos jótékony hatással bír: véd az oxidatív stressz ellen, továbbá csonterősítőnek, izomerősítőnek is kiváló.

2 komment

Címkék: gyümölcs stressz látás étkezés tápanyagtartalom szív- és érrendszer


A bejegyzés trackback címe:

https://mindennapiegeszseg.blog.hu/api/trackback/id/tr875795586

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

duguláselhárító mester · http://www.dugulaselharitas.co/ 2014.02.08. 10:13:00

Azt lehet-e tudni, hogy milyen mennyiségben tartalmaz gyümölcs cukrot a kiwi? Ez azért lenne fontos kérdés, mert a rákosoknak nem javallott magas glükóztartalmú ételeket enni, így nem igazán ehetnek gyümölcsöket. Egy másik kérdés, hogy az itt leírt kálium és egyéb összetevők leírása mennyire hiteles. Azaz mennyire hiteles a forrás ahonnan az információ származik? Hiszen az aki beteg is elkezd hinni a kiwiben, nehogy csalódjon. Azt gondolom, hogy a mai világban amikor ennyi rákos van vigyázni kell minden egészségre utaló mondattal, mert életekbe kerülhet. Ettől függetlenül nem vonom kétségbe az itt felsorolt információkat.

MindennapiEgészség 2014.02.08. 11:15:14

Kedves Duguláselhárító Mester!

A bejegyzéseinkben található ételek tápanyagtartalmát az OÉTI és az Agricultural Research Service United States Department of Agriculture (USDA) adatai alapján írjuk.
Egy átlagos méretű kivi kb.3 gramm glükózt és 3 gramm fruktózt tartalmaz.
A cikkben azt írtuk, hogy a kínai népgyógyászat szerint a rák megelőzésére is alkalmas - nem hinném, hogy ezzel a mondattal a kivibe vetett túlzott hitre vagy mértéktelen kivifogyasztásra buzdítottuk volna az olvasókat, de ha így van, akkor elnézést kérünk.
Természetesen a fenti információk nem helyettesítik a megfelelő szakértői véleményeket, vizsgálatokat.
Bízunk benne, hogy az egészségtudatosság ma nem csak abból áll, hogy az ember mindent elfogyaszt, illetve kipróbál, amit az interneten talál, hanem az alkalmazás előtt kikéri orvosa, dietetikusa véleményét is.