Mindennapi Egészség

Merülj el velünk az egészségmegőrzés, az egészséges életvitel az orvostudomány és sport világában! Hírekkel, érdekességekkel, tippekkel várunk!


A blogot a Legjobborvos.hu magánorvos kereső oldal üzemeltetője, a Mediator Pro Szolgáltató Kft. vezeti.

 

A blogunkon található információk nem helyettesíthetik szakember véleményét, ezért kérjük minden esetben fordulj orvoshoz!

Friss topikok

Címkék

agy (1) agyvérzés (2) ailurofóbia (1) alkohol (2) alkoholfogyasztás (1) allergia (1) álmatlanság (2) alvás (6) alváshiány (1) alvásterápia (1) anorexia (1) anyajegy (1) anyatej (1) asztma (1) autómentes nap (2) bacik (1) bacilusok (1) baleset (1) boldogság (1) bőrrák (1) cannabis (1) CBD (1) cigaretta (3) cink (1) cukor (2) cukorbetegség (3) daoyin (1) demencia (1) depresszió (1) diéta (1) dohányzás (4) drog (1) Duna Maraton (1) e-cigaretta (1) e-páciens (1) éberség (2) edzés (2) egészség (12) egészségügy (4) egészségügyi startup (1) éjsz (1) éjszakai baglyok (1) életmód (1) elhízás (3) emh (1) emlőrák (1) energiaital (1) epilepszia (1) étkezés (16) európai mobilitási hét (1) Facebook (1) fagyasztott (1) fáradtság (1) fejfájás (2) felrobbanó fej szindróma (1) fertőtlenítés (1) figyelmeztető jelek (1) fitness (1) fluorid (1) fluorózis (1) fóbiák (1) fogászat (2) fogszuvasodás (1) fogyás (7) fogyókúra (4) fogyókúrás tévhitek (1) folsav (1) függőség (1) futás (2) futóverseny (2) gerinc (1) gyeresportolni.hu (1) gyümölcs (1) hal (1) hálapénz (1) hallás (1) hasfájás (1) haspuffadás (1) hát- és derékfájdalom (1) hidratáció (1) hipertenzió (1) időjárás (1) infarktus (2) influenza (2) influenza terjedése (1) innováció (1) internetfüggőség (1) ízületi gyulladás (1) jóga (1) kardiológia (1) kávéfogyasztás (1) kérdőíves kutatás (1) kerekesszék (1) kerékpár (2) későn kelők (1) kézmosás (1) koffein (1) kóla (1) konferencia (1) korán kelők (1) kórokozók (2) krónikus fáradtság (1) kullancs (1) látás (2) láz (1) láz csökkentés (1) legjobborvos.hu (1) Lyme-kór (1) magas sarkú cipő (1) magas vérnyomás (1) maraton (1) marihuána (2) meditáció (1) melanoma (1) memória (3) memória javítása (1) mentális képességek megőrzése (1) méregtelenítés (1) migrén (1) mozgás (3) munka (1) nevetés (1) nyaralás (1) omega-3 zsírsav (1) öngyilkosság (1) online időpontfoglalás (1) online marketing (1) orvos választás (1) oszteoarthritisz (1) Parkinson kór (1) penészgomba (1) pszichológia (1) rákos megbetegedések (2) ReWalk (1) rossz emlékek (1) sófogyasztás (1) SOTE (1) sport (1) sportegyesületek (1) startup (1) stressz (5) stroke (1) szem (1) szemjóga (1) szervezett sportolás (1) szív-és érrendszeri betegségek (5) szív- és érrendszer (5) szívelégtelenség (1) szívinfarktus (1) szívritmuszavar (1) szívroham (3) szoptatás (2) szűrés (1) találmány (2) tápanyagtartalom (2) táplálkozás (3) tea (3) tengerpart (1) testmozgás (1) tiszta levegő (1) Tiszta levegő - mozdulj érte! (1) tolószék (1) tüsszögés (1) üdítő (2) újra jár (1) utazás (1) vas (1) vegetáriánus (2) vércukor (1) vérnyomás (2) vezetés (1) zöldség (6) zöld tea (1) Címkefelhő

Forrás

2014.03.09. 08:50 - MindennapiEgészség

Minden ülve töltött óra megduplázza a mozgáskorlátozottság kockázatát

Korábbi kutatások már összefüggésbe hozták az ülő életmódot a mozgáskorlátozottság kialakulásával, a legfrissebb eredmények szerint azonban a passzívan töltött órák negatív hatása rendszeres testmozgás mellett is fennáll. Hatvan év fölött minden extra óra megkétszerezi a mozgásszerv-rendszeri bajok kockázatát.

A mérsékelt testmozgás sem véd a huzamos ideig tartó üldögélés vagy fekvés hátrányos hatásától – mutatnak rá a tudósok. Ez az első értekezés, ami bebizonyítja, hogy a ülő életmód önmagában is rizikófaktort jelent, a megerőltető edzés hiányától eltekintve is. A nem elég mozgékony életvitel majdnem olyan erős kockázati tényezőt képvisel, mint a közepes intenzitású mozgás hiánya. 

ID-100108809.jpgHa például két 65 esztendős nőt említünk példa gyanánt, akik közül az egyik 12 órát tölt ülve naponta, a másik pedig 13-at, a másodiknak 50 százalékkal nagyobb esélye van a mozgáskorlátozottságra – áll a friss kutatásban. „Ez az első alkalom, hogy sikerült kimutatnunk: az ülő életmód mozgásmennyiségtől függetlenül növeli a mozgáskorlátozottság kockázatát” – nyilatkozta Dorothy Dunlop professzor, a Northwestern University Feinberg Orvosi Iskolájának munkatársa. 

A mozgáskorlátozottság veszélye az évek múlásával egyre nő: a gyerekek körülbelül 6 százaléka mozgáskorlátozott, a dolgozó felnőttek 16 százaléka, illetve a nyugdíjasok 45 százaléka. Egyre több tudományos bizonyíték utal rá, hogy a túl sok ülés a megfelelő mozgásmennyiség ellenében is korai halálozáshoz vezethet. 


Dunlop professzor azt mondta, meglepték az eredmények. „Ez azt jelenti, hogy az idősebbeknek csökkenteniük kellene az üléssel töltött időt, akár a televízió, akár a számítógép előtt” – magyarázta a szakértő. 

A vizsgálathoz 2 268 legalább 60 éves személyt vettek górcső alá. Az adatok az Egyesült Államok Nemzeti Egészség és Táplálkozás Kutatásából származtak. A résztvevők 2002 és 2005 között viseltek mozgásérzékelőt, hogy megmérhessék az ülve, a mérsékelt intenzitású, illetve a megerőltető edzéssel töltött időt – olvasható a Journal of Physical Activity & Health című szakfolyóiratban megjelent beszámolóban. 

Az ülő életmód nagyobb derékbőséggel, valamint magasabb koleszterin-, vércukor-, és triglicerid-szinttel is járt.

Forrás: Medipress.hu


Szólj hozzá!

Címkék: egészség életmód mozgás


A bejegyzés trackback címe:

https://mindennapiegeszseg.blog.hu/api/trackback/id/tr795839256

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.