Mindennapi Egészség

Merülj el velünk az egészségmegőrzés, az egészséges életvitel az orvostudomány és sport világában! Hírekkel, érdekességekkel, tippekkel várunk!


A blogot a Legjobborvos.hu magánorvos kereső oldal üzemeltetője, a Mediator Pro Szolgáltató Kft. vezeti.

 

A blogunkon található információk nem helyettesíthetik szakember véleményét, ezért kérjük minden esetben fordulj orvoshoz!

Friss topikok

Címkék

agy (1) agyvérzés (2) ailurofóbia (1) alkohol (2) alkoholfogyasztás (1) allergia (1) álmatlanság (2) alvás (6) alváshiány (1) alvásterápia (1) anorexia (1) anyajegy (1) anyatej (1) asztma (1) autómentes nap (2) bacik (1) bacilusok (1) baleset (1) boldogság (1) bőrrák (1) cannabis (1) CBD (1) cigaretta (3) cink (1) cukor (2) cukorbetegség (3) daoyin (1) demencia (1) depresszió (1) diéta (1) dohányzás (4) drog (1) Duna Maraton (1) e-cigaretta (1) e-páciens (1) éberség (2) edzés (2) egészség (12) egészségügy (4) egészségügyi startup (1) éjsz (1) éjszakai baglyok (1) életmód (1) elhízás (3) emh (1) emlőrák (1) energiaital (1) epilepszia (1) étkezés (16) európai mobilitási hét (1) Facebook (1) fagyasztott (1) fáradtság (1) fejfájás (2) felrobbanó fej szindróma (1) fertőtlenítés (1) figyelmeztető jelek (1) fitness (1) fluorid (1) fluorózis (1) fóbiák (1) fogászat (2) fogszuvasodás (1) fogyás (7) fogyókúra (4) fogyókúrás tévhitek (1) folsav (1) függőség (1) futás (2) futóverseny (2) gerinc (1) gyeresportolni.hu (1) gyümölcs (1) hal (1) hálapénz (1) hallás (1) hasfájás (1) haspuffadás (1) hát- és derékfájdalom (1) hidratáció (1) hipertenzió (1) időjárás (1) infarktus (2) influenza (2) influenza terjedése (1) innováció (1) internetfüggőség (1) ízületi gyulladás (1) jóga (1) kardiológia (1) kávéfogyasztás (1) kérdőíves kutatás (1) kerekesszék (1) kerékpár (2) későn kelők (1) kézmosás (1) koffein (1) kóla (1) konferencia (1) korán kelők (1) kórokozók (2) krónikus fáradtság (1) kullancs (1) látás (2) láz (1) láz csökkentés (1) legjobborvos.hu (1) Lyme-kór (1) magas sarkú cipő (1) magas vérnyomás (1) maraton (1) marihuána (2) meditáció (1) melanoma (1) memória (3) memória javítása (1) mentális képességek megőrzése (1) méregtelenítés (1) migrén (1) mozgás (3) munka (1) nevetés (1) nyaralás (1) omega-3 zsírsav (1) öngyilkosság (1) online időpontfoglalás (1) online marketing (1) orvos választás (1) oszteoarthritisz (1) Parkinson kór (1) penészgomba (1) pszichológia (1) rákos megbetegedések (2) ReWalk (1) rossz emlékek (1) sófogyasztás (1) SOTE (1) sport (1) sportegyesületek (1) startup (1) stressz (5) stroke (1) szem (1) szemjóga (1) szervezett sportolás (1) szív-és érrendszeri betegségek (5) szív- és érrendszer (5) szívelégtelenség (1) szívinfarktus (1) szívritmuszavar (1) szívroham (3) szoptatás (2) szűrés (1) találmány (2) tápanyagtartalom (2) táplálkozás (3) tea (3) tengerpart (1) testmozgás (1) tiszta levegő (1) Tiszta levegő - mozdulj érte! (1) tolószék (1) tüsszögés (1) üdítő (2) újra jár (1) utazás (1) vas (1) vegetáriánus (2) vércukor (1) vérnyomás (2) vezetés (1) zöldség (6) zöld tea (1) Címkefelhő

Forrás

2014.06.07. 10:40 - MindennapiEgészség

Lehetséges kontrollálni az álmainkat?

Igen, de csak gyakorlással. A legjobb lefekvés előtt elkezdeni. Deride Barrett, a Harvard Egyetem pszichológia professzora 76 hallgatót kért meg, hogy gondoljon egy problémára mielőtt elalszik (pl hová menjen nyaralni, hogyan legyenek elrendezve a bútorok, stb)…

Az alanyok egy héten keresztül rögzítették az álmaikat, és harmaduk arról számolt be, hogy ez idő alatt álmukban megoldották a felvetett problémát. Az egyik diák azt próbálta eldönteni, hogy Massachussets-ben vagy Californiában folytassa a tanulmányait. Azt álmodta, hogy egy repülőn ül, amelynek motor problémái lettek, amikor azt tanácsolta a pilótának, hogy Massachussets-ben szálljon le. A pilóta erre azt javasolta, hogy repüljenek inkább a fényes nyugat felé.

Az Egyesült Államokban több mint 3 millióan szenvednek poszt-traumás stressz okozta rémálmoktól. A pszichológusok ezen az ún. IRT terápiával próbálnak segíteni, amely szintén az álmok befolyásolására törekszik. Ennek lényege, hogy a résztvevők elképzelik a rémálom boldog verzióját. A szörnyből például egy kiskutya lesz, a sötét sikátorból pedig egy napfényes utca. Ezt naponta 15 percen keresztül vizualizálják.  A tapasztalatok azt mutatják, hogy az öt hetes terápiát végigcsinálóknál nagyjából harmadával csökken a rémálmok száma.

Az álmok kordában tartása azonban nagyon képlékeny dolog. Ahogy Robert Waggoner, a Tudatos álom: Átjáró a belső énhez (Lucid Dreaming: Gateway to the Inner Self) fogalmaz: „Ahogy a tengerésznek nem irányíthatja a tengert, úgy a tudatos álmodó sem irányíthatja az álmot.” Jane Gackenbach, az albertai Grant MacEwan Egyetem Pszichológia professzora is úgy találta, hogy a tudatalattit nem lehet irányítani, sőt időnként vissza is üthet.
„Ültem a Central Parkban egy padon és tudtam, hogy álmodom. Egy gyönyörű nő sétált el előttem fehér kalapban.  Úgy döntöttem, hogy megpróbálom a kalapját egy szörnnyé változtatni, de nem sikerült.  Ehelyett a nő farkassá változott és megharapott.”

Forrás: www.popsci.com

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://mindennapiegeszseg.blog.hu/api/trackback/id/tr956284588

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.