Mindennapi Egészség

Merülj el velünk az egészségmegőrzés, az egészséges életvitel az orvostudomány és sport világában! Hírekkel, érdekességekkel, tippekkel várunk!


A blogot a Legjobborvos.hu magánorvos kereső oldal üzemeltetője, a Mediator Pro Szolgáltató Kft. vezeti.

 

A blogunkon található információk nem helyettesíthetik szakember véleményét, ezért kérjük minden esetben fordulj orvoshoz!

Friss topikok

Címkék

agy (1) agyvérzés (2) ailurofóbia (1) alkohol (2) alkoholfogyasztás (1) allergia (1) álmatlanság (2) alvás (6) alváshiány (1) alvásterápia (1) anorexia (1) anyajegy (1) anyatej (1) asztma (1) autómentes nap (2) bacik (1) bacilusok (1) baleset (1) boldogság (1) bőrrák (1) cannabis (1) CBD (1) cigaretta (3) cink (1) cukor (2) cukorbetegség (3) daoyin (1) demencia (1) depresszió (1) diéta (1) dohányzás (4) drog (1) Duna Maraton (1) e-cigaretta (1) e-páciens (1) éberség (2) edzés (2) egészség (12) egészségügy (4) egészségügyi startup (1) éjsz (1) éjszakai baglyok (1) életmód (1) elhízás (3) emh (1) emlőrák (1) energiaital (1) epilepszia (1) étkezés (16) európai mobilitási hét (1) Facebook (1) fagyasztott (1) fáradtság (1) fejfájás (2) felrobbanó fej szindróma (1) fertőtlenítés (1) figyelmeztető jelek (1) fitness (1) fluorid (1) fluorózis (1) fóbiák (1) fogászat (2) fogszuvasodás (1) fogyás (7) fogyókúra (4) fogyókúrás tévhitek (1) folsav (1) függőség (1) futás (2) futóverseny (2) gerinc (1) gyeresportolni.hu (1) gyümölcs (1) hal (1) hálapénz (1) hallás (1) hasfájás (1) haspuffadás (1) hát- és derékfájdalom (1) hidratáció (1) hipertenzió (1) időjárás (1) infarktus (2) influenza (2) influenza terjedése (1) innováció (1) internetfüggőség (1) ízületi gyulladás (1) jóga (1) kardiológia (1) kávéfogyasztás (1) kérdőíves kutatás (1) kerekesszék (1) kerékpár (2) későn kelők (1) kézmosás (1) koffein (1) kóla (1) konferencia (1) korán kelők (1) kórokozók (2) krónikus fáradtság (1) kullancs (1) látás (2) láz (1) láz csökkentés (1) legjobborvos.hu (1) Lyme-kór (1) magas sarkú cipő (1) magas vérnyomás (1) maraton (1) marihuána (2) meditáció (1) melanoma (1) memória (3) memória javítása (1) mentális képességek megőrzése (1) méregtelenítés (1) migrén (1) mozgás (3) munka (1) nevetés (1) nyaralás (1) omega-3 zsírsav (1) öngyilkosság (1) online időpontfoglalás (1) online marketing (1) orvos választás (1) oszteoarthritisz (1) Parkinson kór (1) penészgomba (1) pszichológia (1) rákos megbetegedések (2) ReWalk (1) rossz emlékek (1) sófogyasztás (1) SOTE (1) sport (1) sportegyesületek (1) startup (1) stressz (5) stroke (1) szem (1) szemjóga (1) szervezett sportolás (1) szív-és érrendszeri betegségek (5) szív- és érrendszer (5) szívelégtelenség (1) szívinfarktus (1) szívritmuszavar (1) szívroham (3) szoptatás (2) szűrés (1) találmány (2) tápanyagtartalom (2) táplálkozás (3) tea (3) tengerpart (1) testmozgás (1) tiszta levegő (1) Tiszta levegő - mozdulj érte! (1) tolószék (1) tüsszögés (1) üdítő (2) újra jár (1) utazás (1) vas (1) vegetáriánus (2) vércukor (1) vérnyomás (2) vezetés (1) zöldség (6) zöld tea (1) Címkefelhő

Forrás

2014.06.23. 10:46 - MindennapiEgészség

Az elhízást okozhatja a világos hálószoba?

haloszoba.jpgEgy friss tanulmány kimutatta, hogy a túl világos hálószobában alvás összefügghet a hízással.

A londoni Rákkutató Intézet kutatása kimutatta, hogy azoknak a nőknek nagyobb a derékbősége, akik olyan hálószobában alszanak, amely „elég világos ahhoz, hogy át lehessen látni rajta” éjszaka. A kutatók azonban hangsúlyozták, egyelőre nincs elég bizonyíték arra, hogy mindenki elrohanjon sötétebb függönyöket venni a fény kizárása érdekében.

Az American Journal of Epidemiology szaklapban megjelent kutatásban 113 ezer nő vett részt, akiket arra kértek, hogy a következő lista szerint értékeljék hálószobájuk éjszakai világosságát. Válaszaikat az elhízás számos mérőszámával hasonlították össze, és kiderült, hogy a világosabb szobában alvó nők testtömeg-indexe, derék-csípő aránya és derék körmérete is nagyobb volt.

Az egyik lehetséges magyarázat az, hogy a fény megzavarja a napi biológiai óránkat, ami az evolúciósmúltból ered, amikor még akkor voltunk aktívak, amikor világos volt, és akkor pihentünk, amikor sötét volt éjszaka. A fény megváltoztatja a kedélyállapotot, a fizikai erőt, sőt még azt is, hogyan dolgozzuk fel a táplálékot egy 24 órás ciklusban. A mesterséges fény úgy zavarja meg a biológiai órát, hogy késlelteti az alvást szabályozó melatonin hormon termelődését.

Dr. Matthew Lam, a kutatást finanszírozó Breakthrough Breast Cancer jótékonysági szervezet munkatársa szerint egyelőre túl korai lenne kijelenteni, hogy a sötétben alvás segít megelőzni az elhízást, az emlőrák egyik közismert kockázati tényezőjét, de az összefüggés mindenesetre nagyon érdekes.

Forrás: Medipress.hu



Szólj hozzá!

Címkék: elhízás


A bejegyzés trackback címe:

https://mindennapiegeszseg.blog.hu/api/trackback/id/tr726404255

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.