Mindennapi Egészség

Merülj el velünk az egészségmegőrzés, az egészséges életvitel az orvostudomány és sport világában! Hírekkel, érdekességekkel, tippekkel várunk!


A blogot a Legjobborvos.hu magánorvos kereső oldal üzemeltetője, a Mediator Pro Szolgáltató Kft. vezeti.

 

A blogunkon található információk nem helyettesíthetik szakember véleményét, ezért kérjük minden esetben fordulj orvoshoz!

Friss topikok

Címkék

agy (1) agyvérzés (2) ailurofóbia (1) alkohol (2) alkoholfogyasztás (1) allergia (1) álmatlanság (2) alvás (6) alváshiány (1) alvásterápia (1) anorexia (1) anyajegy (1) anyatej (1) asztma (1) autómentes nap (2) bacik (1) bacilusok (1) baleset (1) boldogság (1) bőrrák (1) cannabis (1) CBD (1) cigaretta (3) cink (1) cukor (2) cukorbetegség (3) daoyin (1) demencia (1) depresszió (1) diéta (1) dohányzás (4) drog (1) Duna Maraton (1) e-cigaretta (1) e-páciens (1) éberség (2) edzés (2) egészség (12) egészségügy (4) egészségügyi startup (1) éjsz (1) éjszakai baglyok (1) életmód (1) elhízás (3) emh (1) emlőrák (1) energiaital (1) epilepszia (1) étkezés (16) európai mobilitási hét (1) Facebook (1) fagyasztott (1) fáradtság (1) fejfájás (2) felrobbanó fej szindróma (1) fertőtlenítés (1) figyelmeztető jelek (1) fitness (1) fluorid (1) fluorózis (1) fóbiák (1) fogászat (2) fogszuvasodás (1) fogyás (7) fogyókúra (4) fogyókúrás tévhitek (1) folsav (1) függőség (1) futás (2) futóverseny (2) gerinc (1) gyeresportolni.hu (1) gyümölcs (1) hal (1) hálapénz (1) hallás (1) hasfájás (1) haspuffadás (1) hát- és derékfájdalom (1) hidratáció (1) hipertenzió (1) időjárás (1) infarktus (2) influenza (2) influenza terjedése (1) innováció (1) internetfüggőség (1) ízületi gyulladás (1) jóga (1) kardiológia (1) kávéfogyasztás (1) kérdőíves kutatás (1) kerekesszék (1) kerékpár (2) későn kelők (1) kézmosás (1) koffein (1) kóla (1) konferencia (1) korán kelők (1) kórokozók (2) krónikus fáradtság (1) kullancs (1) látás (2) láz (1) láz csökkentés (1) legjobborvos.hu (1) Lyme-kór (1) magas sarkú cipő (1) magas vérnyomás (1) maraton (1) marihuána (2) meditáció (1) melanoma (1) memória (3) memória javítása (1) mentális képességek megőrzése (1) méregtelenítés (1) migrén (1) mozgás (3) munka (1) nevetés (1) nyaralás (1) omega-3 zsírsav (1) öngyilkosság (1) online időpontfoglalás (1) online marketing (1) orvos választás (1) oszteoarthritisz (1) Parkinson kór (1) penészgomba (1) pszichológia (1) rákos megbetegedések (2) ReWalk (1) rossz emlékek (1) sófogyasztás (1) SOTE (1) sport (1) sportegyesületek (1) startup (1) stressz (5) stroke (1) szem (1) szemjóga (1) szervezett sportolás (1) szív-és érrendszeri betegségek (5) szív- és érrendszer (5) szívelégtelenség (1) szívinfarktus (1) szívritmuszavar (1) szívroham (3) szoptatás (2) szűrés (1) találmány (2) tápanyagtartalom (2) táplálkozás (3) tea (3) tengerpart (1) testmozgás (1) tiszta levegő (1) Tiszta levegő - mozdulj érte! (1) tolószék (1) tüsszögés (1) üdítő (2) újra jár (1) utazás (1) vas (1) vegetáriánus (2) vércukor (1) vérnyomás (2) vezetés (1) zöldség (6) zöld tea (1) Címkefelhő

Forrás

2014.08.10. 11:20 - MindennapiEgészség

Rossz alvás: 8 óra alvás megszakításokkal olyan, mintha csak 4 órát aludnál

sleep.jpg

Négy 10 és 15 perc közti alvásmegszakítás már elég ahhoz, hogy napközben mogorva és ingerlékeny légy.

Egy teljes éjszakás alvás megszakításokkal nagyjából annyit ér, mintha egy fél éjszakát aludnál csak végig. - Mutat rá egy új tanulmány, amely alvási problémákkal foglalkozik.
Annak ellenére, hogy ez mennyire általános probléma - kisgyermekes szülőknél meg pláne - senki nem vizsgálta ezt behatóan.

Messze nem a szülők az egyetlenek, akik a folyamatos alvás hiányától szenvednek, magyarázza Prof. Avi Sadeh, a kutatás vezetője.

"Ezek az éjszakai ébrenlétek viszonylag rövidek, általában mindössze 5-10 percesek, de sajnos már ezek is megzavarják a természetes alvás ritmusát.
Ezeknek a rövid ébrenléteknek a nappali éberségre, hangulatra és kognitív képességere gyakorolt hatását eddig soha nem vizsgálták.
Ez a tanulmány az első, amely bizonyítja a káros kognitív és érzelmi hatásokat."

A tanumányban résztvevőket egy normál 8 órás éjszakai alvás közben 4 alkalommal ébresztették fel, minden alkalommal meg kellett oldaniuk egy számítógépes feladatot, majd mehettek vissza az ágyba.

Reggel a résztevőkön újabb teszteket végeztek. Vizsgálták az éberségüket, a hangulatukat és azt, hogy mennyire képesek koncentrálni.
Az eredményeket ezután összevetették azokkal a tesztekkel, amikor a vizsgálati alanyokat nem ébresztették fel éjszaka.

Az eredmény megdöbbentő: A megszakításokkal telt éjszakai alvás eredményei megegyeztek a 4 óra folyamatos alvás után mért eredményekkel!
A megszakításos alvás után az alanyok úgy érezték, hogy rosszkedvűek, fáradtak, alacsony az életerejük.

Ezek a káros hatások olyanok, mint a hógolyó - magyarázza Sadeh professzor.
Az eredményeink már egy éjszaka után is drasztikusak voltak, de tudjuk, hogy ezek a hatások felhalmozódhatnak. A kisgyermekes szülők által átélt, jellemzően 3-10 alkalommal való felébredésért hatalmás árat fizetnek a szülők.

A fizikai hatásokon kívül a szülők érzései gyakran fordulnak dühbe a csecsemő felé, amely realizálása után pedig bűntudatot éreznek.

Forrás: PSYblog

1 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://mindennapiegeszseg.blog.hu/api/trackback/id/tr906591913

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.