Azok, akik az utóbbi időben szörföztek egy kicsit az interneten, bizonyára találkoztak az Ice Bucket Challenge (jeges kihívás) nevű új amerikai őrülettel. A kihívásban részt vevő híres és kevésbé híres emberek egy vödör jeget öntenek a fejükre. De vajon miért teszik ki magukat ennek az emberek?
Ez esetben szerencsére nem csupán egy újabb internetes őrületről van szó, hanem jó cél érdekében harcolnak a résztvevők. Nevezetesen azért, hogy felhívják a figyelmet az amiotrófikus laterális szklerózisra (ALS), más néven Lou Gehring-betegségre.
A kihívást elfogadónak két lehetősége van: vagy egy vödör jeget önt a fejére, vagy egy bizonyos összeget, általában 100 dollárt adományoz az ALS elleni harc támogatására. Ezután további három embert jelölhet ki arra, hogy részt vegyenek a kihívásban. Természetesen a vödör jég magunkra öntése után is adományozhatunk pénzt, ha szeretnénk.
Miért választják azonban ilyen sokan a vödör jeget a pénzadomány helyett? Egyszerűen azért, mert jobban fel lehet hívni vele a figyelmet. A tudatosság terjesztése pedig hosszú távon sokkal fontosabb, mint a rövidtávú adománygyűjtő akciók.
Ez nem jelenti azt, hogy a kampány semmi pénzt nem hoz. Az ALS Association szervezethez július 29. és augusztus 12. között több mint 4 millió dollár pénzadomány folyt be, több mint háromszor annyi, mint a tavalyi év ugyanezen időszakában.
Forrás: Medipress.hu
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.