2014. február 20-án és 21-én a "Marketing, Public relations és reklám az egészségügyben" elnevezésű konferencián vettem részt, melyet a Griff Hotelben rendezett meg az Egészségügy + Üzlet internetes portál üzemeltetője.
A konferencia egy nagyon fontos témára épült: arra, hogy az egészségügyben (még a nonprofit szférában is) egyre fontosabb a megfelelő kommunikáció és marketing. Az előadásokból kiderült, hogy manapság ezt az egészségügyi szektor résztvevői még nem igazán ismerték fel és/vagy nem túl hatékonyan alkalmazzák a különböző technikákat. Sajnos ezt tükrözte az is, hogy az előadások hallgatottsága kissé alulmaradt az előzetes várakozásoktól.
Fotó forrása: A konferencia Facebook oldala |
A konferencián átadásra került a "2013 egészségügyi kommunikációs szakembere" cím, melyet Dr. Ipolyi-Topál Gitta háziorvos nyert el. Gratulálunk!
Az előadások informatívak és jól strukturáltak voltak. Az első nap megismerhettük Magyarország jelenlegi egészségügyi helyzetét, majd ezek után a non-profit szféra kapott értékes tanácsokat.
A második nap előadásai több résztvevőt vonzottak. Az előadások rámutattak, hogy manapság az emberek az egészségügyi dolgozókon kívül leginkább az interneten tájékozódnak a betegségekkel kapcsolatos információkról. Az előadók kiemelték, hogy ez komoly veszélyeket is rejthet, hiszen így bármilyen információ elterjedhet, aminek nincsen valóságalapja. Az is probléma, hogy a betegek sokszor informáltabbnak hiszik magukat orvosuknál. Sajnos az egészségügyben dolgozók sem viszonyulnak kellően jól ehhez a technikához. Pedig ez vitathatatlanul mai világunk meghatározó részét képezi, és ha megfelelően tudnánk alkalmazni az egészségügyben is, akkor komoly fejlődéseket lehetne elérni ebben a szektorban is. Az előadásokban ezekre kaptunk ötleteket és mutattak megfelelő példákat.
Mindenkinek, akit érdekel a téma, azt javasoljuk, hogy tekintse meg az előadások prezentációit, melyek az Egészségügy + Üzlet honlapjáról tölthetők le: http://www.euuzlet.hu/kommunikacio.
Akik idén lemaradtak a konferenciáról, de jövőre nem szeretnék kihagyni, azok látogassák meg és lájkolják a szervezők Facebook oldalát: https://www.facebook.com/egeszsegipar
Bízunk benne, hogy a közeljövőben egyre többen fogják megfelelően használni az online marketing nyújtotta lehetőségeket az egészségügyben is!
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.