Mindennapi Egészség

Merülj el velünk az egészségmegőrzés, az egészséges életvitel az orvostudomány és sport világában! Hírekkel, érdekességekkel, tippekkel várunk!


A blogot a Legjobborvos.hu magánorvos kereső oldal üzemeltetője, a Mediator Pro Szolgáltató Kft. vezeti.

 

A blogunkon található információk nem helyettesíthetik szakember véleményét, ezért kérjük minden esetben fordulj orvoshoz!

Friss topikok

Címkék

agy (1) agyvérzés (2) ailurofóbia (1) alkohol (2) alkoholfogyasztás (1) allergia (1) álmatlanság (2) alvás (6) alváshiány (1) alvásterápia (1) anorexia (1) anyajegy (1) anyatej (1) asztma (1) autómentes nap (2) bacik (1) bacilusok (1) baleset (1) boldogság (1) bőrrák (1) cannabis (1) CBD (1) cigaretta (3) cink (1) cukor (2) cukorbetegség (3) daoyin (1) demencia (1) depresszió (1) diéta (1) dohányzás (4) drog (1) Duna Maraton (1) e-cigaretta (1) e-páciens (1) éberség (2) edzés (2) egészség (12) egészségügy (4) egészségügyi startup (1) éjsz (1) éjszakai baglyok (1) életmód (1) elhízás (3) emh (1) emlőrák (1) energiaital (1) epilepszia (1) étkezés (16) európai mobilitási hét (1) Facebook (1) fagyasztott (1) fáradtság (1) fejfájás (2) felrobbanó fej szindróma (1) fertőtlenítés (1) figyelmeztető jelek (1) fitness (1) fluorid (1) fluorózis (1) fóbiák (1) fogászat (2) fogszuvasodás (1) fogyás (7) fogyókúra (4) fogyókúrás tévhitek (1) folsav (1) függőség (1) futás (2) futóverseny (2) gerinc (1) gyeresportolni.hu (1) gyümölcs (1) hal (1) hálapénz (1) hallás (1) hasfájás (1) haspuffadás (1) hát- és derékfájdalom (1) hidratáció (1) hipertenzió (1) időjárás (1) infarktus (2) influenza (2) influenza terjedése (1) innováció (1) internetfüggőség (1) ízületi gyulladás (1) jóga (1) kardiológia (1) kávéfogyasztás (1) kérdőíves kutatás (1) kerekesszék (1) kerékpár (2) későn kelők (1) kézmosás (1) koffein (1) kóla (1) konferencia (1) korán kelők (1) kórokozók (2) krónikus fáradtság (1) kullancs (1) látás (2) láz (1) láz csökkentés (1) legjobborvos.hu (1) Lyme-kór (1) magas sarkú cipő (1) magas vérnyomás (1) maraton (1) marihuána (2) meditáció (1) melanoma (1) memória (3) memória javítása (1) mentális képességek megőrzése (1) méregtelenítés (1) migrén (1) mozgás (3) munka (1) nevetés (1) nyaralás (1) omega-3 zsírsav (1) öngyilkosság (1) online időpontfoglalás (1) online marketing (1) orvos választás (1) oszteoarthritisz (1) Parkinson kór (1) penészgomba (1) pszichológia (1) rákos megbetegedések (2) ReWalk (1) rossz emlékek (1) sófogyasztás (1) SOTE (1) sport (1) sportegyesületek (1) startup (1) stressz (5) stroke (1) szem (1) szemjóga (1) szervezett sportolás (1) szív-és érrendszeri betegségek (5) szív- és érrendszer (5) szívelégtelenség (1) szívinfarktus (1) szívritmuszavar (1) szívroham (3) szoptatás (2) szűrés (1) találmány (2) tápanyagtartalom (2) táplálkozás (3) tea (3) tengerpart (1) testmozgás (1) tiszta levegő (1) Tiszta levegő - mozdulj érte! (1) tolószék (1) tüsszögés (1) üdítő (2) újra jár (1) utazás (1) vas (1) vegetáriánus (2) vércukor (1) vérnyomás (2) vezetés (1) zöldség (6) zöld tea (1) Címkefelhő

Forrás

2014.05.31. 09:13 - MindennapiEgészség

Új tevékenységek elsajátítása javítja a memóriát

Egy nemrégiben, három hónapon keresztül folytatott kutatás rávilágított, hogy új tevékenységek, képességek (pl fotózás) elsajátítása mekkora jelentőséggel bír az idős emberek mentális képességeit tekintve.

130422_147jb_rci-senior-computer_sn635.jpg

Idős emberek gyakran kapnak tanácsokat arra vonatkozóan, hogy hogyan őrizhetik meg szellemi frissességüket.  Legtöbbször zenehallgatást, olvasást, kirakózást, vagy keresztrejtvény fejtést szoktak javasolni, de ez nem biztos, hogy elegendő.
A Psychological Science magazinban publikált tanulmány szerint tudatunk frissen tartásához aktív és szellemileg megerőltető tevékenységek szükségesek.

A tanulmányban 60 és 90 év közötti embereket osztottak véletlenszerűen az alábbi három csoportba:

  • Az egyik csoport fotózással és foltvarrással ismerkedett és foglalkozott heti 15 órában, 3 hónapon keresztül.
  • Az első kontrollcsoport ugyanezen időszak alatt különböző játékokat játszott és filmet nézett, de nem próbált meg új képességeket elsajátítani.
  • A második kontrollcsoport tagja rejtvényt fejtettek és klasszikus zenét hallgattak.

Három hónap elteltével azok az önkéntesek, akik megtanulták a foltvarrást és a fotózni, jobb memóriafunkciókat mutattak, mint a másik két csoport tagjai.

A kutatás vezetője ezt a következőképpen magyarázta: „Úgy tűnik nem elég csak csinálni valamit. Fontos, hogy valami olyasmit csináljunk, ami ismeretlen számunkra és kihívásokkal teli. Így tudjuk agyunkat mentálisan és szociálisan stimulálni. Ha a komfort zónánkon belül maradunk, akkor lehet, hogy kívül maradunk a fejlődési lehetőséget rejtő zónán is.”

Fontos megjegyezni, hogy a foltvarrás és a fotózás elsajátítása közül a fotózás bizonyult jobbnak memóriajavítás szempontjából. Ennek valószínűleg az az oka, hogy a fotózás elsajátításához rengeteg új információ befogadására van szükség, míg a varrás a kezdeti betanuló időszak után már nem tartogat újdonságokat.

Persze nem csak a fotózásnak vannak ilyen áldásos mellékhatásai. Nagyon jó tevékenység lehet egy új nyelv elsajátítása, sakk, póker, vagy bármi más, ami elég komplex és folyamatos szellemi igénybevétellel jár.

Öregedő társadalmunkban egyre inkább oda kell figyelnünk ezekre a tanulmányokra. Élethosszig tartó tanulásra fel! :)

Kapcsolódó cikk:
http://legjobborvos.hu/cikk/lassithatja_az_agy_oregedeset_a_nyelvtanulas

1 komment

Címkék: memória memória javítása mentális képességek megőrzése


A bejegyzés trackback címe:

https://mindennapiegeszseg.blog.hu/api/trackback/id/tr226239342

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.